Jenny en Amy

Jenny en Amy

donderdag 20 mei 2010

Ding 17 Bekijk een Web 2.0 site naar keuze

Als je aan mij vraagt om een web 2.0 dienst op te zoeken, die mij aanspreekt en waarvan ik denk dat het waarde kan hebben voor de bibliotheek, denk ik aan hyves. Marga geeft aan in een reactie dat hyves/facebook alleen zin heeft als er een wisselwerking is met de klanten. Die wisselwerking kun je wel hebben door de klant te prikkelen om te reageren, denk ik. Door polls te maken, waar klanten op kunnen reageren, de WieWatWaar steeds actualiseren, foto's van recente activiteiten plaatsen en ook door te reageren op de biebhyvesleden. Zonder actie geen reactie.
Bij Frankwatching.com zijn de web 2.0 sites mooi in kaart gebracht en zie ik dat ik al van verscheiden web 2.0 diensten gebruik maak. Er staan ook sites bij waarvan ik geen gebruik maak, maar die mij wel handig lijken om toe te voegen, zoals een to do list, bv. www.rememberthemilk.com.
Al zal ik voor een boodschappenlijstje toch altijd een papiertje nodig hebben. Maar een vakantiemeeneemlijst is wel handig om op een site te hebben. Al heb ik die ook al in een word document staan. Ik zie wel, als ik in de toekomst ooit wat vergeetachtig word, hoop ik dat ik het bestaan van deze site niet vergeten ben.

1 opmerking:

  1. haha :-)
    wanneer je op je hyves voorloopt met informatie (bijv nieuw uitgekomen titels enz.) kan dit echt een toegevoegde waarde hebben voor de klant en uitlokken tot reactie en natuurlijk bibliotheekbezoek. misschien vraagt dit om een lange adem, maar het kan heel wat opleveren

    BeantwoordenVerwijderen