Jenny en Amy

Jenny en Amy

maandag 11 april 2011

Ding 29 Mobiel internet

Volgens een collega die ik interviewde over haar gebruik van mobiel internet werkt mobiel internet verslavend.
Vandaar dat ik steeds meer mensen zie met een "mobieltje" in hun handen, waar dus niet meer alleen mee gebeld en ge-sms't wordt.
De apps die deze collega het meest gebruikte waren twitter, e-mail, angry-birds en market om leuke apps te scoren.
En een hele leuke app vond zij Layar, waar je op de funda-site rond kunt kijken naar huizen in de omgeving waar je je bevindt en op sterren kijken, waarbij als je je smartphone naar de sterren richt, je meteen op je smartphone de naam van die sterren kunt lezen. Leuk, interessant en educatief! Dat vind ik nu ook een leuke app.
Een andere collega gebruikt weer veel spotify, de bank, de tv-gids, whats app om gratis te sms-en met gebruikers van deze app.
Zij vond de spotlight een leuke app omdat deze veel licht geeft en de app EHBO voor als je ter plekke niet meer weet wat je te doen staat bij het verlenen van eerste hulp.
En als ik apps mag bedenken voor de bibliotheek is het de catalogus, die volgens mij het meest bezocht wordt en de app mijn biebgegevens waarin je kunt zien wat je geleend hebt, de uiterste inleverdatum en je reserveringsgegevens.
Als ik een smartphone zou hebben, zou ik deze bieb apps er zeker op willen hebben.
Dus ik ga ook ooit overstag. Voorlopig houd ik het bij sms-en, bellen, muziek luisteren en leuke foto's maken.
En ja, dit is mijn mobieltje en ik ben er zo blij mee. Gebruik hem nu het meest als mp3-speler voor onderweg tijdens het skeeleren en fietsen.

1 opmerking:

  1. Je bent grondig te werk gegaan. Tijdens de eindbijeenkomst liet ik dit filmpje zien over infobesitas, mede veroorzaakt door het gebruik van de mobiele telefoon.
    Je zult zien dat de GSM de rol van de desktopcomputer steeds meer overnemen met vaak nog innovatievere toepassingen, doordat ze gebruik kunnen maken van camera, GPS, bewegingssensors, gyroscopen en ga zo maar door. Een snoepwinkel vol moois.

    BeantwoordenVerwijderen