Jenny en Amy

Jenny en Amy

donderdag 17 juni 2010

Ding 23 Evalueer wat je in de afgelopen tijd hebt geleerd


En dan ben ik zomaar bij het laatste blog beland voor deze 23 dingen cursus. Onwijs enthousiast was ik aan het begin van de cursus en dat ben ik aan het eind van deze cursus nog steeds, al zijn mijn dierbaren blij als deze cursus voorbij is, omdat er wel heel veel tijd in ging zitten in het doorspitten en het onder de knie krijgen van de 23 dingen. Er zijn dingen waar ik waarschijnlijk niet meer naar omkijk na deze cursus, maar er zijn zeker dingen, waar ik erg enthousiast over ben en mij in ga verdiepen. Alhoewel, als ik nog eens goed kijk naar alle 23 dingen, denk ik toch dat ik wel van alle dingen op één of andere manier gebruik blijf maken. RSS Feeds bv. Dit was een "tegenopzienersding", maar eenmaal geïnstalleerd, bleken ze toch wel handig.
Voor mijn werkzaamheden in de bibliotheek heeft deze cursus in eerste instantie nog niet heel veel bijgedragen, maar wie weet, er gaat nog zoveel veranderen in bibliotheekland, dat mijn computervaardigheden vast nog wel van pas komen. Ik word nu regelmatig als 23Dinger naar het interneteiland gestuurd om klanten te helpen, die er niet uitkomen.
Van Google Docs maak ik nu al regelmatig gebruik, deze week heb ik de notulen van het teamoverleg in Google docs gemaakt, i.p.v. in Word. Tijdens werkzaamheden luister ik graag online naar muziek, muziek had mijn interesse al, dus ga ik het online beluisteren van muziek in sociale netwerken uitdiepen. Voor het opzoeken van muziek maakte ik ook regelmatig gebruik van YouTube. Dat ding was gesneden koek, daar maakte ik al heel veel gebruik van, ook dankzij mijn dochter die mij attent maakte op leuke filmpjes. Zelf filmpjes maken, daar heb ik nog geen kaas van gegeten, maar misschien is dat wel iets voor een volgende cursus.
Dizzie.nl, daar ga ik ook mee verder, in tegenstelling tot Librarything, dat ik laat voor wat het is.
En ja, Instant Messaging, dat is via Google chat niet zo handig gebleken.
Hyves, Twitter en Facebook, dat vind ik samen met de muzieksites toch wel het leukste van alle web 2.0 dingen. Met een voorkeur voor Hyves, vanwege het chatten, attente berichtjes met verjaardagen, lief en leed en het gemakkelijk kunnen oppimpen van je Hyves met foto's, gadgets etc.
En foto's online bewaren en delen, hier ga ik ook mee verder.
Sorry dierbaren, ik ben dus nog lang niet uitgecomputerd.
En ook het schrijven van een blog, dat vond en vind ik ook leuk om te doen, ook al weet ik niet of anderen het graag lezen, miste feedback op dit vlak. Zelf heb ik regelmatig feedback gegeven aan mijn collega's, meestal mondeling.
Elkaar feedback geven is misschien iets wat ook bij de 23 Dingen als opdracht meegegeven kan worden ter verbetering van de cursus. En ik zou geen extra ding doen als je de cursus al geëvalueerd hebt, maar 2 dingen samen voegen tot 1 ding, zodat je 23 dingen blijft houden. Ding 17 Bekijk een website naar keuze kun je samenvoegen met een ander ding, of Ding 14 Instant Messaging samenvoegen met Ding 12 Microbloggen met Twitter.
En ter verbetering van de bibliotheekdiensten: Meer interactie met de klanten op de Website, Twitter en Hyves!?
En dan als laatste: 23 Dingen was voor mij........
als een vitaminepilletje voor mijn gezondheid.
Een aanvulling voor mijn persoonlijke ontwikkeling!
Ik heb veel mogen leren in deze cursus. Iedereen bedankt die hier aan heeft mogen bijdragen! xx Hilde

5 opmerkingen:

  1. Hoi Hilde,
    En zie.... ik heb tijd om te reageren. Geniet maar van de rust die nu weerkeert in huis.
    Geen mopperende kinderen of man meer,als je weer eens met een hoofd vol 23 dingen zat.
    Wij gaan straks genieten van de volgende ploeg, waar wij misschien ook weer wat van leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat enthousiasme van jou moeten we erin houden... Van mij mogen er nog wel wat van die vitaminepilletjes volgen. We hebben er immers met elkaar veel van geleerd, maar ook vooral veel plezier aan beleefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hilde,

    Ik heb je blogs met veel plezier gevolgd, maar helaas kwam van reageren niet veel. Zoals je al aangaf ging er veel tijd in zitten en wilde ik de andere blogs ook volgen. Nu dan toch een welverdiende reactie:
    Een geweldig blog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoera, het vuurwerk bovenaan je blog heb je verdiend!
    Het is idd jammer dat er weinig gereageerd is op blogs van anderen, terwijl dit toch een onderdeel is van 23 dingen. Kijken bij elkaar, reageren en leren. Misschien moeten we dat bij de volgende groep nog duidelijker maken. Maar het is begrijpelijk.. de cursus kost al genoeg tijd met de dingen doen alleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enthousiasme. Geweldig. Gefeliciteerd met het behalen van je certificaat.

    Google Maps kwam er bij toen jullie net met 23Dingen begonnen waren. We hebben overlegd en besloten ons aan het oude programma te houden en Google Maps als extra oefening toe te voegen. Te meer daar de standaard vraag bijna altijd is "wanneer komt ding 24?"...

    BeantwoordenVerwijderen