Jenny en Amy

Jenny en Amy

zondag 25 april 2010

Ding 12 Microblogging met Twitter

Toen Bibliotheek Kennemerwaard ging twitteren, heb ik ook een Twitter account aangemaakt en een paar interessante personen opgezocht die ik wel wilde gaan volgen. Vond het grappig dat ik opeens werd gevolgd door verseviskoerier terwijl ik nog geen enkele tweet had geplaatst.
Nu ik mijn eerste tweet heb geplaatst, zie ik meteen ook deze tweet op de www van mijn hyves verschijnen. In navolging van Elemental-granny heb ik mijn twitter en hyve bij links gezet, zodat de liefhebbers mij kunnen volgen.
Mijn voorkeur gaat toch naar hyves boven twitter, omdat je daar veel meer op kwijt kunt. Bijvoorbeeld een leuke foto op Twitter kan alleen als je het bestand verkleint en dat heb je niet met hyves.

2 opmerkingen:

  1. Grappig! Ook in mijn lijstje met volgers staat de Verseviskoerier.
    140 karakters doet wel een beroep op je bondigheid en inderdaad is dat soms te veel gevraagd. Het aardige is wel dat het niet of/of is, maar en/en. Sommige zaken gaan kort, krachtig en snel met Twitter en voor andere toepassingen kan je weer beter toe met een blog of hyves o.i.d.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twitter is ook echt bedoeld voor hele korte berichten die je de wereld in stuurt. Via Twitter zijn mensen bijv. heel snel op de hoogte van het nieuws, wat je via hyves niet gaat lukken.
    In mijn ooghoek zie ik je slideshow waarin ik zo af en toe de versevisboer langs zie komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen