Jenny en Amy

Jenny en Amy

zondag 18 april 2010

Ding 10 Social bookmarking en Delicious

Had geen idee wat ik me voor moest stellen bij Delicious, al vond ik Delicious wel lekker klinken. Na 1 blik op de site (zag er very difficult uit), ben ik meteen naar de uitleg gegaan en heb mijn eigen Delicious gemaakt met een aantal bookmarks erop. Ook had ik mijn blog erop gezet en de 23dingen van Kennemerwaard. Maar een wildvreemde kon er ook op klikken en ermee aan de slag. Dus die heb ik nu gemarkeerd als private. Vervolgens had ik van Delicious mijn private RSS op mijn blog gezet, ook niet handig, want nu kon weer iedere wildvreemde op mijn private gemarkeerde sites komen. Dus daarna meteen de gewone RSS feeds op mijn blog gezet. Ik vind het ongelooflijk handig dat ik nu op iedere willekeurige pc. mijn favoriete sites beschikbaar heb. Nu kwam ik er ook achter dat bibliotheek Kennemerwaard van bijna niemand een favoriete site is (3 bookmarks). Hier ligt dus nog een schone taak weggelegd voor de bibliotheek om ervoor te zorgen dat het wel een favoriete site wordt!

3 opmerkingen:

  1. De bookmarks zijn minder 'delicious' dan ik dacht. Maar wel leuk. Jouw suggestie om de rss feeds in je blog op te nemen heb ik nog niet nagevolgd. Ik heb mijn rss feeds op mijn eigen I-Google startpagina gezet en kom ze dus ook steeds tegen. Bij die schone taak voor de bibliotheek sluit ik mij aan. Er zouden veel meer klanten al gebruik van moeten maken. Kortom de klanten meer betrekken bij het werk is een must.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zouden de klanten al wel weten wat Delicious is? Want misschien begint daar die schone taak wel.. Hoe 23 dingen zijn onze klanten eingenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jolanda, ik snap jouw punt, maar ik ben de eerste 23 dinger die bibliotheek Kennemerwaard in Delicious heb staan. Dat betekent dat deze site bij alle andere 23 dingers, de Delicious kenners die toch regelmatig op de site kijken?(of er zelfs mee werken) niet favoriet is. Vandaar ook mijn schone taak aanbeveling.

    BeantwoordenVerwijderen