Jenny en Amy

Jenny en Amy

zondag 18 november 2012

Ding 3 Content curation

Er gaat een wereld voor me open met Content curation.
Jeetje, wat is er ontzettend veel digitaal mogelijk op het gebied van informatievoorziening.

Ik lees geen papieren krant meer, ik krijg de info via AD.nl en volkskrant.nl.
Dat is ook een soort van content curation.
Als je op een onderwerp klikt, zie je ook de andere artikelen die over dat onderwerp gaan. Om te kijken hoe je een content curation maakt heb ik een "schaatsen" content gemaakt op scoop.it.
De suggested topics vond ik brandhout, die wilde ik er niet op zetten en ben er nog niet achter hoe ik zelf contents toevoeg.
Hier ga ik even de mist in, graag hulp van iemand hierbij!

Als ik op mijn schaatsen lijstje op twitter kijk, zie ik meteen interessante nieuwtjes op schaatsgebied, eigenlijk overbodig om hier nog een content curation over te maken.
Hier ben ik al content genoeg mee.

Met content curation is wel een schone taak weggelegd voor de bibliothecaris, een toegevoegde waarde als dienst voor klanten.

6 opmerkingen:

  1. Ha die Hilde, je bent druk geweest vandaag. Leukjes stukjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Via de bookmarklet kun je scoops toevoegen aan je eigen pagina.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Sanneke, ik had gelukkig ook al instructies van Jeannette gekregen.
      Weet jij hoe ik andere scoop.its kan vinden?

      Verwijderen
  3. He Hilde,

    Ik ben nu bezig met content Curation, maar hetzelfde als jou.
    Weet ook niet hoe jezelf scoops kunt toevoegen.
    Maar nu heb ik de tip van Sanneke.
    Wel blij dat je zo content bent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw scoop werd mij toegemaild en ik ga je ook volgen, leuk Daniƫlle, je hobby kaarten als onderwerp.
      Maar hoe ik andere scoop.its vind?

      Verwijderen